onsdag 6 juli 2011

Blomstertiden är nu...

Hej hej!

Det är faktiskt riktigt skapligt väder nu tycker jag,lite regn men för det mesta sol.
Härligt när man har semester ;)
Nu är jag inne på min 2 vecka och ska ha 2 veckor till, så jag bör verkligen vara utvilad och i toppform när jag kommer tillbaka!
Tyvärr har jag åkt på någon form av förkylning =(
Jätte hes och jobbig hosta....
Får hoppas att det går över snabbt, dricker honungsvatten för fullt här hemma!

Men även om man känner sig lite krasslig får man passa på att njuta av alla härliga blommor ute, idag plockade jag in chokladblomma,rosor,blåklint och två andra sorter som jag inte vet namnet på.
Insåg innan när jag var ute och vattnade att ett långt land utanför ladan med pioner hade inte varit helt fult ;)
Får bli ett projekt om vi köper huset någon gång,så man vet att man får njuta av dom många år...
Idag har vi även varit och hämtat en MASSA gamla fönster som en kille skänkte bort- så nu blir det snart växthusbygge!! =)
Inte för att vi ska plantera eller odla något där i år men nästa år blir det odling av allt möjligt-lite lättare med större växthus än vårat lilla mini...
Det lilla växthuset blir som en friggebod till det stora ;)

Vad gör ni andra? Har eran semester börjat eller har ni senare semester?
Här bjuder jag på lite bilder från trädgården som den ser ut just nu.




Visst är den underbar!?
Är så himla kär i denna klematisen,tyvärr gick 3 knoppar av väldigt tidigt men denna klarade sig och är så vacker så man nästan blir tårögd ;)
Jag kanske är lite mesig med sånt, men den är som magnoliaknoppar på våren-nästan magiska *fniss*


Fingerborgsblommorna står fint ihop med dahlior som kommer förmodligen avlösa varann.
Den högsta fingerborgsblomman är ca 160 cm!


Söta klätterrosor =)


Visst är den fin!
Hängpetunia med dubbla rosa blommor =)


Klematisen på framsidan blommar för fullt nu =)


Gamla äppelträdet är grönt och fint, har till och med några äpplen oxå =)


Hoppas att allt är bra med er!
Kramar ifrån mig

4 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint Sara och vad kul att ni har ¨fått en massa gamla fönster. Tack söta för att du länkat till min shop. Maial din adress så skickar jag en liten överraskning som tack.
Sköt om dig.
Kram Agneta
Min mail: nyanseravvitt@gmail.com eller info@signerataj.se

Änglarum sa...

Hejsan! så fina bilder du bjuder på! ska tassa runt lite hos dig.kramiz Jessica

Viola sa...

Vad roligt att du hälsade på så jag fann din fina blogg :) hoppas du mår bättre nu, inte roligt att vara sjuk på semestern, hoppas att du kan ta dig en tur till mig, ha en skön söndag, kram VIOLAN

Gilla Yoga sa...

Ja, herregud vad mycket växter du kommer att odla när du får ett nytt stort växthus =)

Kram Syster Yster