tisdag 12 juli 2011

Norrvikens trädgårdar...

Hej allihop!
Idag har jag varit på en mycket mysig utflykt ihop med mamma,pappa och mormor.
Vi åkte ner till Båstad och gick in på Norrvikens Trädgårdar.
Helt otroligt vackert ställe med bl.a gigantiska träd,massa formklippt buxbom och två helt ljuvliga hortensiahäckar =)


Fick massor av inspiration till trädgården, så det första jag gjorde när jag kom hem var att "formklippa" en av våra cypresser på framsidan *fniss*
Efter vi gått runt och tittat på alla vackra växter och allt de enorma arbete som trädgårdsmästarna gjort så åkte vi till Laxbutiken i Falkenberg.
Helt ofattbart god mat!!
Vi åt dillstuvad potatis med rimmad lax *mmmmm*
Så himla gott! Åker ni neråt i landet så är detta verkligen ett måste om man är hungrig och vill äta otroligt god mat!

Så här kommer "lite" bilder från dagen =)


Kan en entré bli vackrare än såhär?


Fin krona!


Pappas favoritblomma-tagetes =)
Tur att hans tröja matchade blomman oxå *fniss*


Mormor fick en liftare på sig ;)


I början var det olika projektarbeten som eleverna på trädgårdsutbildningen hade gjort. Temat hade med sagor att göra.
Denna var min favorit med inspiration från Askungen.



Tänk att någon har bott i detta vackra hus en gång i tiden...


Hortensia!!


Så vackert, vem vill inte ha en häck med hortensia hemma???


Astilbe =)


Jag har ju en förkärlek till Astilbe, tycker dom är så vackra!


Mamma och mormor i "djungeln"


Detta kan man verkligen kalla för hantverk!


Vresbok- jättehäftig och vacker!


Ser ni vad detta är för bollar?
Hade vi varit här några veckor tidigare hade det nog sett riktigt mäktigt ut med alla blommor...
Rodisar som var ca 5 m höga!!


När man stod uppe vid huset var det som en dal ner med ett täcke av grönska och med havet som utsikt =)


Hängbok- lianliknande grenar som säkert var minst ca 7 m långa!


Nu ska jag krypa ner i sängen och smälta allt vackert vi tittat på idag, sånna här dagar blir extra bra när dom behövs som mest.
Imorn ska jag ta med lilla sötnosen Humla till djurparken =)
Hoppas att ni har det bra.
Kramar ifrån mig

1 kommentar:

Ninnis sa...

Vilka härliga bilder och vilken underbar dag du fick uppleva.
Alltid kul med inspiration...=)

Kram Ninni