onsdag 9 juni 2010

Älskade plättar i luften...




Hej allihop!
Min absoluta favorit bland gröna växter är Plättar i luften!
Igår fick vi in dom kraftigaste exemplaren jag någonsin sett, och givetvis...måste jag ha två stycken med mig hem ;)
69:- super pris!
Tycker det är så fint med dom små sköra bladen på rankorna, dom ser så enkla ut på något sätt men ändå är växten så himla dekorativ.
Tog lite bilder innan så får ni se hur kraftiga dom är =)
Gjorde även lite fint på ena hyllan vid matsalen där en utav dom fick bo.


En utav två underbara!


Fint på hyllan =)


Så himla kraftiga!


Den andra får bo i bokhyllan...


Den lilla bysten i betong får vara inne i buren...


En av mina käraste ägodelar....


Denna fick jag av min underbara syster Linda som skrivit dikten till mig...
På mitt femte försök lyckades jag läsa hela texten... ;*)
Hon är så duktig på att skriva om saker, om allt möjligt, gå gärna in på hennes blogg och titta =)
Klicka på bilden så syns nog texten bättre.



Hoppas att ni alla har det bra!
"Plättiga" kramar ifrån mig ;)

4 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Jaha, nu sitter jag ju här och lipar på jobbet... Var tvungen att gå in och läsa texten igen, kommer inte riktigt ihåg vad jag hade skrivit.

Jag älskar dig hur mycket som helst... lilla, goa, tokiga, underbara, vackra, starka, modiga, roliga, intelligenta lillasyster!!!

Kram en stolt storasyter

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka prakt exemplar av plättarna du köpte:)

Vad bra din syster skriver, jättefin dikt!


Ha det bra!

Kraam Jenny

minjan sa...

Sitter nu med tårarna rinnande nerför kinderna efter att ha läst Lindas text igen. Den stämmer verkligen in på dig, lilla älskade kålungen Hermine.
Kram från moster

Anna-Maria sa...

Vilken underbar dit du fick av din syster. Syskonkärlek är verkligen något speciellt.
Innan jag slutar vill jag bara säga att jag gillar din blogg!

Ha en fortsatt underbar sommar!

// Kram från Amie - en ny läsare av din blogg!