lördag 2 juli 2011

Sötaste sessan har fyllt 3 år =)


Hej allihop!
Nu njuter jag för fullt av min semester, eller ja jag har inte riktigt kommit in i "semester-fasen" än men det kommer nog snart ;)
Förra söndagens var det kalas för lilla Humla som fyllde 3 år i lördags.
Och givetvis gjorde hennes moster tårtan =)
I år hade hon önskemål om en "lela tårta med jååsa ostbågar på" *fniss*
Tyvärr blev det inga rosa ostbågar utan jag valde att få en barbie utsmugglad från sessans rum och gjorde tårtan som en klänning istället.
Jag har en kompis som är otroligt duktig på att göra figurtårtor och det henne jag fick inspirationen av =)


Glad tjej =)


Jag började tårtan med ett tjockt lager vaniljkräm.


Sen tog jag frysta tinade bär som jag blandade med florsocker ( för att det inte skulle rinna för mycket ) Det blir tillräckligt sött med marsipan och vaniljkräm så bär är ett bra alternativ till sylt.


Humlas kommentar när jag berättade vad som skulle vara i tårtan " mmouums" *fniss*


Massor av grädde vispat med björnbär.


Barbie och marsipan på plats- redo för dekorering =)


Färdigt!
Blev väldigt nöjd faktiskt.



Vi mötes av en förväntansfull liten tjej när vi kom =)
Som blev väldigt imponerad utav tårtan dessutom!


Klart en sessa ska ha en tiara =)



"Undrar om jag får mycket paket" ;)



Utav oss fick hon en klänning, en kjol och som ni ser här- ett par Crocs med favoriten Dora på =)


Finaste hästen fick hon utav morbror Jocke,Malin och lilla Felice =)


Hon fick även två helt ljuvligt söta prinsessklänningar-här ser ni en av dom.


Supergoda smörgåstårtor hade Linda gjort! Och väldigt fina oxå =)


Dax att skära upp tårta...



Dansant sessa som nog blev väldigt nöjd med sitt kalas och alla fina presenter! =)




Hoppas att ni har det bra allihopa och njuter av solen när den är framme.
Kramar ifrån mig

2 kommentarer:

minjan sa...

Vilken underbart söt tårta du gjort. Förstår om Humla var överlycklig. Grattis till lilla Maja också. Så söt hon ser ut.
Kram från oss i Halla

Gilla Yoga sa...

Det var verkligen det finaste tårta jag någonsin har sett, helt otrolig!!!