onsdag 18 mars 2009

Vårkänslor...

Idag har jag fått hem ännu mer känsla av våren =)
Jag och syster yster var iväg imorses och slogs med alla pensionärer om dom första Mårbackorna.
Men tur är väll det att vi är så snabba för när vi hade valt ut våra fanns det bara 3 st kvar.
Det märks på folk attt dom är sugna på färg nu, det märker vi på jobbet, alla är så trötta på vintern och vill ha in massa färg hemma och dom vill plantera och ändra om.
Och visst förstår man dom, man blir glad av att få in färg i hemmet och man mår bättre!


Plättar i luften, eller Muhlenbeckia som dom även heter är också en av mina favorit blommor, denna krukan får pryda mitt sovrumsfönster.
Vissa tycker att dom är ganska svårskötta, och ja jag kan väll hålla med till sen viss del. Men har man dom på ett ställe där man ser dom och kommer ihåg att vattna så har man glädje av dom länge!

Passa på och njut av den härliga vårsolen, tänkte bege mig ut och leta lite vårtecken =)

1 kommentar:

Engelska Villan sa...

Hej Sara!
Vilken fin blogg du har!! Jättevackra bilder och jag gillar verkligen din inredningsstil! Vad kul, hit kommer jag tillbaka! :)
Kram Anna (f.d. Ahlberg)