tisdag 17 mars 2009

Gammalt blir som nytt...

Något som jag tycker väldigt mycket om är att gamla möbler, måla vita och sen slippa ner kanterna. Jag har många möbler hemma som jag målat vita, ja man kan väll säga att all inredning som jag hittar som är av något träslag målar jag vitt ;)

Just för tillfället så målar jag om ett gammalt skrivbord som jag får låna på obestämd tid av min syster, har letat efter ett skrivbord väldigt länge nu och rätt som det var stod det bara där uppe på mamma och pappas loge, och nu ska det hem till mitt lilla "kontor" som skall inredas i vitt och grönt.

För ett tag sen fick jag köpt loss detta vitrinskåpet av min killes moster - fick betala med 2st blockljus, vilket man kan kalla en bra affär =)

Det var i mörkbetsat trä sen gick jag lös med målarfärgen och såhär blev resultatet.

Centrera

3 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Lillstrumpan, du har det så fint hemma... ska bli spännande att se hur skrivbordet blir. Kram Syster Syster

Jörgen sa...

Hmmmm....det är faktiskt mitt skrivbord, bara så du vet! Från början är det min mormors gamla bord.

Eva sa...

Vilket fint skåp!!! Och vilken jättemysig blogg du har!!! Det var roligt att få titta in! Måste bara fråga vad du använt för färg till skåpet?
Har försökt med ett gammalt skåp hemma för ganska länge sedan, men den färgen krackelerade... Så nu står det undanskuffat i källaren och väntar på bättre tider.
Kramis