måndag 16 mars 2009

Två små söta...

Idag har två av mina älsklingsväxter fått flytta in hemma, ett litet Myrsine-träd &
hjärtan på tråd.
Tycker verkligen att dom är så otroligt mysiga, hållbara,lättskötta och dekorativa.
Vi har städat en del på jobbet och Emmelie har tagit tag i att slänga massa gamla krukor som blir liggandes och som vi inte använder, så idag gjorde jag två små fynd i "släng-lådan", perfekt till mina små nya växter.
Det är så charmigt när krukorna är sådär slitna med alger och mossa på! =)
Sen köpte jag även hem körsbärskvistar som jag satte i min glascylinder på spisen, men dom är så knoppiga så jag får återkomma med bild när dom har slagit ut lite mer.
Tack kära syster för den fina soppskålen som jag fick, den blev bra som planteringskål! =)


Imorn skall det bli sol och varmt! Underbart, älskar när våren kommer =)


Får se till att njuta av vårsolen så gått det går, imorgon ska jag även bygga mig min efterlängtade sängstomme. Det blir till att fynda gamla skavda brädor hemma hos storebrors gamla lada,som jag sen skall måla vita och skava av kanterna på.










Kram så länge!

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Vad mysiga små krukor... finns det fler? Jag ringer dig och kollar...

Gilla Yoga sa...

Kolla in denna länken http://monsterarkivet.blogspot.com/, där finns massor av tips för en pysselråtta som du...