onsdag 12 oktober 2011

Härliga höst!


Hej allihop!


Åh idag var det varit ett sånt fantastiskt höstväder!
Sol och härligt men med friska vindar- höst när den är som bäst =)
Idag tänkte jag inte skriva så mycket utan mest visa härliga bilder, både från trädgården och inne...
Igår köpte jag mig mina efterlängtade muggar nere hos Maria på Blomsterhuset som jag tittat på innan, men igår slog jag till på 8 st.
Och dom passar så himla fint ihop med mitt övriga porslin så det kunde ju inte bli bättre =)

Morgonte´t blev godare i fina muggar =)

Miss Etoile heter märket och det finns även fina skålar och kannor till...
Så att man kan komplettera de fina muggarna om man vill det ;)
Muggarna finns även i fler färger och motiv (rosa,grön och blå)

Mitt goda te köpte jag nu när jag och Emmelie var i London, älskar burken!!

-----------------------------------------------


Igår kväll när förmodligen 80% av svenska folket satt och tittade på fotbollen, och då är min sambo inräknad, passade jag på att pyssla lite i vardagsrummet och i köket.
Vi ska göra om i köket och fälla in ett gammalt fönster i väggen mellan köket och hallen.
Och där fönstret ska sitta hängde ju min fina tallrikshylla som pappa har snickrat ihop, och den fick nu flytta in i vardagsrummet för att agera som bokställ/hylla/prydnad...
Det är inte ofta som jag själv blir sådär helnöjd, så nöjd att jag bara vill titta på det om och om igen om undra om det verkligen är jag som dekorerat...
Men igår blev jag hur nöjd som helst!! =))

Visst blev det fint?! =)
Bilden blev ju ganska ljus när jag gjorde om den så min lilla tassel runt gardinen är ju inte så skrikigt lila i "verkligheten" *fniss*

Härliga böcker och fina detaljer gör susen...

Älskar muhlenbeckia (plättar i luften) kan man ha för många???

Fina Sophoran får pryda det ena fönstret i vardagsrummet, ska ju vattnas med kärlek och omtanke så jag får ju ha det så ett ställe jag är ofta så jag inte glömmer av den ;)

-----------------------------------------------

Idag på förmiddagen skulle jag egentligen åkt på trädgårdsmässa i Jönköping ihop med My, men tyvärr blev det lite missförstånd på mitt jobb uppe i klädbutiken så jag fick rycka in och jobba.
Så innan jag åkte till jobbet var jag ute och njöt av det fina höstvädret i solen och grejade i trädgården.
Krattade löv, gjorde "stenmurar" runt mina små land på framsidan och planterade lökar som jag fick tidigare i veckan.
Åhh nu längtar jag till våren för att se alla söta små lökar titta fram!
Jag har satt kungsängsliljor,fransiga tulpaner,vita krokus,blå pärlisar och hör och häpna...ROSA pärlisar!! =)))
Jag blev så glad när jag såg att man kunde beställa dom på Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik på nätet- inte gratis precis, men så många år som jag funderat på att det borde kunna gå och ta fram rosa pärlisar så finns dom äntligen!
Jag jag kostade på mig 4 st lökar (35:-/lök) =)


Fåglarna har börjat få mat nu så att dom blir tjocka och goa till vintern =)

Massor av löv blir det, jag låter vissa högar ligga kvar lite längre, men mest bara för att det ser mysigt ut ;)

Ännu en "matstation"...



Hoppas att ni allihop har det bra i höstvädret!
Kramar ifrån mig =)


1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka fina muggar du har köpt och din utsmyckning av tallrikshyllan är ju helt underbar. Sköt om dig.
Kram Agneta