tisdag 4 oktober 2011

Fina Stommen...

Hej allihopa!
Idag tänkte jag visa er lite bilder från huset Stommen =)
Här bor My, en av mina bästa vänner ihop med sin Jocke,två katter, en hund och 4-5 hästar.
När dom köpte huset var det ett gammalt torp som dom nu har totalrenoverat och byggt ut.
Huset är precis i min smak och skulle jag få möjligheten hade jag flyttat in direkt ;)
Jag och My har i princip samma inredningsstil så det är inte konstigt att man känner sig som hemma när man kommer dit och hälsar på.
Huset ligger lite uppe på en höjd med åkrar runtomkring huset och helt öppet och härligt!
Korten jag visar idag tog jag för ganska längesen så det har hänt lite sedan dess ;)
Men jag visar dessa kort idag så ska jag göra ett mer ingående "reportage" om huset lite senare *fniss*
Funderar på att ta massa fina bilder och skriva lite text och skicka in till någon inredningstidning för det kommer att bli så himla fint när allt är klart,hon är så duktig lilla My på att inreda och få till söta små detaljer som säkert skulle tilltala många =)


Vackraste spisen i vardagsrummet =)


Vardagsrummet med tapet helt i min smak...


Stort rymligt kök med plats för många som lagar mat =)


Ljuvlig kran och porslinsho...


Ena väggen i köket är den gamla ytterväggen,är dock lite osäker på om det är nya eller gamla bräder som Jocke har fixat till.


Mysig toalett på nedervårningen...


På ovanvåningen kan man sitta och titta ut över ängarna runtomkring huset- helt underbar utsikt!

Visst är det fint?!
Jag ska få My att börja blogga sen när hon fått i ordning på internet och dyl. ute i huset så ni kan följa henne ute på Stommen...
Vi får se jag ska göra så gott jag kan ;)
Hoppas att ni har det bra i höstvindarna!
Kramar ifrån mig

5 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Jag kan tänka mig att du gillar det, ni verkar ha nästan exakt samma stil!

Kram Syster Yster

Lilla Majken sa...

Så underbar kakelugn. Väldigt fint, och vilken vacker utsikt.

Kram Therese

Jenny sa...

Hej Sara!
Åh vad mysigt!! Där skulle jag kunna flytta in med en gång! Underbar kakelugn och vilka charmiga tapeter:)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

wow!!vem skulle inte vilja bo där♥
kram

Viola sa...

Vilket underbart hus ! Är så roligt att få se ett hus växa fram med varsam renovering, har ju renoverat vår 1700-tals gård och känns lite tomt nu när allt är färdigt :) ha en skön helg, kram