onsdag 25 maj 2011

Sommarens lilla projekt...



Hej hej!
Idag tänkte jag visa mitt nya lilla projekt som jag köpte på en utförsäljning som jag och Elin var på idag på eftermiddagen =)
Företaget Oddbirds hade utförsäljning utav diverse tyger och grejer som som ville bli av med och vi åkte givetvis dit för att kolla läget...
Gå gärna in här och titta på deras unika kollektion =)



Har letat ett tag efter en gammal liten nätt stol som helst skulle gå att använda, men ok om det bara är fin...
När vi kom dit så stod dom där, två söta små gröna stolar i väldigt fint skick, i mitt tycke inte så snygg färg på tyget men lite vit färg gör ju alltid susen =)
En stol fick i allafall följa med mig hem,ska måla om benen vita och tyget ska bytas ut men jag har ännu inte riktigt kommit på om jag vill ha stolen neutral eller om jag vill ha något blommigt gulligt tyg...

Vad tror ni blir bäst??


Man får lite rokoko-känsla med de svängda benen fram och raka baktill.


Tyget kanske inte ser så hemskt ut på bilden, men grönt är inte min favoritfärg direkt!
Kommer nog bli fin när jag är klar, men jag har lite piljobb framför mig ;)


Jag har fått lite "klagomål" för att jag inte visar så mycket bilder på hur huset ser ut inuti,eller ja det har jag ju visat er innan, men nu är ju köket klart...
Känner ändå inte mig helt nöjd med köket, det ska ju upp bröstpanel så småningom och en turkos jättefin tapet som ligger i byrålådan och väntar.
Men jag visar lite bilder iallfall så får ni se hur jag har det...


Lite tråkiga väggar, men vitt funkar ju alltid....
Gammalt fönster har fått ny charm med hjälp av lite turkos färg =)


Hittade en liknande tavla i en tidning en gång och tänkte att jag kunde
ju skriva och göra en nästan likadan själv =)


Mormors hörnskåp och pappas tallrikshylla passar fint i köket.




Hoppas att ni allihop har det bra!
Kramar ifrån mig

1 kommentar:

Mys sa...

kuuul att äntligen se köket, en del av det iaf ! och trädgården har ju blivit jättemysig. Tack för titten senast, trots att ni ej var hemma ;) krams