söndag 22 maj 2011

Kärlek till trädgården...




Hej allihop!

Nu var det väldigt längesen jag gjorde ett inlägg här på bloggen.
Men ja som sagt det mesta utav min/våran lediga tid tillbringar vi i våran trädgård.
Planterar,rensar,klipper,fixar-ja ni vet som hör till när man har trädgård och hus ;)
Från att ha bott i lägenhet i 6 år är det en sån befrielse att ha en egen trädgård,som man kan göra vad man vill med och som man inte delar med någon/några andra.
Nu börjar vi "klara" ute,om man nu kan blir det ;)
Jag kommer ju hela tiden på nya saker som jag vill göra och fixa till...
Och en hel del fina nykomlingar har det blivit i trädgården som inte fanns här förut! *fniss*
Grönsakslandet växer för fullt och en helt ljuvlig klätterros,som är nyinköpt, kommer att få rosa rosor på sig har hela 20 knoppar!
Just nu är min kamera spårlöst borta,har nog förlagt den någonstans,jag har tänk att ta massa kort och visa er idag men vi får nöja er med lita blandade kort istället ;)
Ska försöka få lite mer tid i veckan för ett till inlägg.


Sovrumsfönstret


Milo njuter på en stubbe


Nylagda golvet i köket


Fint litet träd som mamma har drivit upp från ett frö som hon hittade
i Spanien =)
Detta träd kan,om det trivs,få stora klasar med blåa blommor.

----------------------------------------

Ja det var vad jag hade att bjuda på idag,min inspiration är inte på topp just nu vad det gäller inredning och liknande...
Mycket runt om kring en som ibland kan vara lite jobbig gör att jag ibland inte riktigt har ork att sitta och blogga eller greja inne i huset.
Känner att jag får mest energi utav att vara ute i friska luften och njuta av naturen så gott det går.
Men det kommer säkert tillbaka snart.

Hoppas att allt är bra med er!
Kramar ifrån mig

1 kommentar:

Drömmar och Verklighet sa...

Tack för dina tänkvärda ord. Men jag skulle önska att jag hade ork :( Vad härligt med en egen trädgård. Vi har ju det med, men bara på landet och dit kan vi ju bara åka på helgen. Tur att det snart är semester :)

Du får ha en trevlig vecka ute i solen och trädgården :)

Kram Anna