tisdag 8 december 2009

Bland julgranskulor och julpynt...

Hej allihop!
Är inte så flitig på att göra blogginlägg just nu.
Vi har väldigt mycket att göra på jobbet och man önskar ibland att man hade mer ork än vad man har när man kommer hem.
Men nu har jag iallafall pyntat helt klart här hemma =)
Har på nått viss valt bort datorn framför pyssel och julmys istället,vilket kanske inte är helt fel emellanåt.

Förra veckan var jag och Emmelie i Göteborg för att finna lite inspiration och bara njuta av att vara lite lediga.
Då var vi inne på en av mina favoritbutiker i Göteborg, Grönbergs Interiör.
Oj oj oj....man blir helt tokig när man går in där...dom har så himla mycket fint!
Man kan verkligen drömma sig bort och gå flera varv i butiken och bara njuta.

Fick faktiskt en väldigt bra idé när jag var där inne, dom hade dekorerat gamla glasflaskor med tyll och lite band och annat roligt, hur fin som helst tänkte jag...tills jag såg prislappen.
Men inspiration fick jag iallafall så när jag kom hem var jag i pysseltagen och tillverkade mina egna fina flaskor.
Betydligt billigare och precis lika fina,står dom på hyllan i badrummet=)


Jag gjorde även lite fint på byrån i badrummet



Har även fixat till glasburken i köket och fyllde den med massa kanelstänger.



Väldigt tidig eller i lagom tid...
Vi, och då menar jag jag och min sambo (!), har klätt julgranen.
Det blir ju lite så när man jobbar mycket under julen så vill man ju njuta så mycket som möjligt av julen och allt som hör där till.
Så detta året är första året med en oäkta gran.
Har alltid varit väldigt "anti" oäkta gran under julen, men ja....man kan ju ändra sig ;)
Jag slipper ju vattna,får inte 100000 granbarr i hela lägenheten och sticker mig inte på barren om när jag sen ska slänga ut granen.
Ringde och beställde den i augusti och tänkte jag skulle få den i slutet av november, jag fick den i början av oktober...så den har stått nere i garaget och väntat på att bli uppackad, och nu står den här i vårat vardagsrum, pyntat och fin!
Har tyvärr inte jättebra kort på den,får återkomma med det lite senare ;)



Vi har valt samma kulor i granen som förra året-guld och fattigmanssilver men i år tillkom några nya figurer som fått flytta in i granen.



Den lilla söta pepparkaksgubben har jag valt & motorcykeln kan ju vem som helt lista ut vem som valde den,båda köpta på Rusta 40:-/st.
Snögubben är ca 12 cm och den köpte vi på Liseberg nu i helgen,den sitter fastlindad med extra tråd så att den inte ramlar i golvet...150:-



Julkramar ifrån mig!

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Din lilla jultoka!
Fast nu blev jag också sugen på att pynta granen. Tro bestämt att det får bli granhandling i helgen.
Jag noterade ett par väldigt fina virkade blommor på dina glasflaskor, mycket fint :)

Kram Syster Yster

Hjortgården sa...

Snygga flaskor!

Snart kommer granen hem till oss osckså!

Kram Maud