tisdag 21 juli 2009

Loppistokig =)


Det är så härligt den här tiden på året när det är så mycket loppisar
överallt =)
I helgen var vi i Herrljunga och fyndade lite.
Numera har jag inget speciellt som jag är ute efter så det blir lite vad som man "ramlar" på.
I Herrljunga hittade jag bl.a en gammal flaska, en skopa i vitt och turkost emalj,en massa ramar som nu har blivit vita.
Kannorna och den lilla bägaren fick jag köpa som ett helt set, har länge varit på jakt efter den stora kannan men nu när priset var så bra så kunde ja inte låta bli! (120:- helt ok) =)

Igår var vi på ett ställe utanför Borås som heter "Frufällan marknad", där har dom delat upp ett hus i ca 17 små rum och i varje rum har en person valt ut saker som han/hon vill bli av med.
Det finns både nya och gamla saker.
Jag hittade inte jätte mycket men lite fynd blev det allt.
Gamla kakformar och en gammal flaska (igen).

Hittade även denna lilla knubbiga söta tekanna (30:-)
Det silvriga tårtfatet hittade jag på loppisen i Herrljunga.


Igår var vi även på Ikea för att inhandla diverse saker till vårat lunchrum på jobbet som håller på att renoveras och fräschas upp.
Där kan man verkligen säga att jag gjorde ett stort fynd!


En 3-stänglad orkideé ca 1 m hög för 129:- !!!
hade vi haft samma ex i butiken hade den säkert kostat nånstans mellan
349-398:-. Snacka om fynd =)



Hoppas ni andra som läser detta också kan göra små loppisfynd nu i semestertid,man blir glad när man hittar dom där små godbitarna som fattas i ens hem, och när det inte kostar skortan blir det ju ännu bättre!

Kram på er!

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Vad gullig den lilla tekannan var! Varför såg inte jag den först... Idag fyndade jag en liten pall som naturligtvis ska bli vit och få stå i hallen.

Kram kram!

Engelska Villan sa...

Halloj!
Vad kul det är med sommarloppisar!
Orkidéerna på Ikea är faktiskt helt fantastiska! Jag har köpt flera där, som håller jättebra kvalitet.
Kram Anna