lördag 30 maj 2009

Loppisfynd!

Åh jag är så glad! Har precis kommit hem från loppisen i svaneholm.
Hittade massa saker som jag velat ha länge...
Tyvärr ingen burk till min samling, känns som det är lite dåligt på burkfronten just nu.
Men jag hittade ju annat som var mycket roligt!

Två fina lampetter-ska självklart byta färg till vitt.

En bricka i plåt med kungligt motiv- passar perfekt in i köket


4 st bägare i silver- underbara ihop med sommarens pioner

En helt underbar klocka, en gammal flaska med olja i och en liten mandelkvarn som mamma ska få.

Tyckte denna rammen var helt underbar! Målas vit såklart =)
Och en gammal bibel med gotisk skrift- jättefin!

Sist men inte minst- mitt efterlängtade kakfat!

Tyckte verkligen att jag gjorde fynd idag, totalt gick allt på 200:-.
Tyckte att det är ganska överkomligt faktiskt ;)
Så nu ska jag måla och putsa och greja med allting.
Jag får återkomma med bilder när allt är klart.

Sommarkramar till er!


1 kommentar:

Engelska Villan sa...

Hej du, lilla Pemmel ;)
Vilka kanonfynd du gjort!! 200:-, det är ju inte klokt! Visst är det roligt när man verkligen letat efter nåt, och så dyker det upp äntligen!!
Jag ska leta efter en soppterrin i år, det är ju så himla vackert att ha plättar i luften i! Jag hittade en i Hunnebo på Östhjälpens loppis, faktiskt, men den kostade 250:-, för dyrt tyckte jag.
Kram kram Anna