onsdag 16 maj 2012

Stenkul =)

Hej allihop!
Jag har under en stund innan jag började detta inlägg letat som en toka efter ett kort på vårat hus på framsidan, men jag har inte tagit ett enda kort i den vinkeln jag vill visa er!
Det som jag vill visa er är hur det såg ut innan, vi har nämligen grejat och fixat med våran entre en aning ;)
Vi har ju som jag nämnt tidigare väldigt mycket sten i trädgården nu sen hyresvärden grävde upp hela baksidan i höstas, så det är bara att gå och plocka och hämta...
Och som vi har plockat,lyft och hämtat...fram och tillbaka...
Men resultatet blev så himla bra och vi är jättenöjda! =)

Jag vet inte hur bra det syns, jag fick gå in på google-maps och fota datorn för att få en hyfsad ok bild ;) Bilden är fotad innan vi flyttade in i huset.

Här ser ni i vinterskrud- ursh och fy!! ;)

Såhär fint blev det =)

Vi har tagit bort en bit av gräsmattan (högen som är till vänster av gången *fniss*), lagt stenar och krattat ihop gruset som var på gången sen innan.

Åh vad jag älskar grus & natursten! Det ser NATURLIGT ut - inte kantiga,strikta och sådär perfekt som annan sten kan göra. Visst kan den typ av sten göra sig fint där det passar in, men tyvärr inte hemma hos oss ;)

Vi kommer att lägga jord ända fram till stenen och så i gräs.

Nu har kökslandet fått lite växter som förhoppningsvis kommer att växa till sig och bli stora nu under sommaren =)

Ja det är lite av vad vi pysslat med =)
Trots mitt handikapp den senaste månaden med mitt brutna finger, envis som jag är- framförallt gällande att greja i trädgården- så har jag kämpat på, grävt med en hand,men det är mycket bättre nu =)
Håller på att träna upp styrkan i fingret nu,kan böja det utan problem och värk, men är fortfarande ganska svag i fingret.
Kan ju påpeka att det var tack vare gången som jag skadade mig...vi hade ju satt upp snören för att veta att vi skulle göra det rakt, och det var ett av snörerna som jag snubblade på ;)

Men nu är snörena borta och vi har äntligen en fin entregång som gör att det ser mysigare ut.
Hoppas att ni har det bra, imorn är det ledighet som gäller och jag har INGENTING planerat! Ska bli så skönt =)
Kramar ifrån mig

2 kommentarer:

Ninnis sa...

Ojojoj....vilken förändring.
Det blev stenfint...=)
Ta det lugnt med ditt finger och lev å må...<3

Kram Ninni

Anonym sa...

Jätte fint!
Ska du inte på den stora loppisdagen på åhaga idag??