måndag 12 mars 2012

Våren är här!!

Hej allihop!
Ja idag har det varit jättevarmt,soligt och härligt ute och jag har varit ledig =)
+12,5 i skuggan (!) hade vi här hemma på förmiddagen!
Har varit ute i princip hela dagen och bara njutit av solen =)
Och givetvis har jag hittat vårtecken , 3 st för att vara exakt minsann...
Tur att vi bor så att ingen kan se hur dum jag ser ut när jag skuttar runt i trädgården med kameran i högsta hugg *fniss*


Vårtecken nr.1
Första krokusen har slagit ut



Vårtecken nr.2
En av 3 st nässelfjärilar som flög omkring i trädgården idag =)
Jag och mamma såg även en citronfjäril flyga förbi!



Vårtecken nr.3
En av 4 st ödlor/salamander som Maja "lekte" med idag, denna lyckades jag rädda och släppte av honom en bra bit ifrån Maja, så han fick lite lugn och ro ;)

------------------------------------------------
Mamma och Humla kom och hälsade på en stund idag, så vi passade på att sitta ute och fika i vårsolen =)
Jag fixade till vid det nya lilla växthuset så vi satt där och myste.
Vi har även tagit bort det gamla växthuset nu, blev väldigt bra, men jag ska ha kvar ramen som det stod på- blir nu utnämnt till jordgubbsland istället ;)
Perfekt att ha en liten oas - tar man den högra armen så når man tomater från växthuset och tar men den vänstra når man jordgubbarna- PERFEKT =)
+22 grader var det som mest inne i växthuset idag, så helt felbyggt kan det ju inte va ;)


Ser ni? perfekt att ha jordgubbar i detta landet =)


Mina olivträd fick komma ut idag och njuta dom oxå =)
Temperaturen ska vara över +0 hela veckan så mina olivträd får stå ute hela dagarna/nätterna nu.


Hej hej, här sitter vi och har det bra! =)


Mamma & Humla fikar =)


Kaffe i mina älskade Pip-muggar =)



Avslutar mitt våriga inlägg med "ego-bilder" på mig själv *fniss*


Härligt med sooool! =)



"Trädgårds-tröjan" på nu när våren har kommit =)
Köpte den när jag och My var på Ullared.
Bra att ha en "trädgårds-tröja" som man kan få lov att smutsa ner och rensa land i ;)

Hoppas att ni haft en mysig dag!
Kramar ifrån mig

4 kommentarer:

Mys på Stommen sa...

Åååh, så fint du har gjort ute ! Du är så snabb på att få ihop allt :) "Skåpet" var ju precis så fint som du beskrev. Inte alls avundsjuk :) Hoppas vi kan ses snart. Kramkram

Ninnis sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft. Tack för "solningen"...=)

Ha en skön tisdag...<3

Kram Ninni

Jenny sa...

Hej Sara!
Vad mysigt med en fika ute i trädgården!

Jag såg oxå en citronfjäril igår, härligt:)

Ha det bra,

Kraam Jenny

Viola sa...

Så himla mysigt ni haft det...nog är våren här alltid, är i vattenhålet och tar igen mig efter gårdagen, idag har vi haft 16+, underbart, kram