torsdag 26 januari 2012

Inne i vitrinet...

Hej allihop!
Visst är det ett måste att ha ett fint vitrinskåp?
Det hjälper ju inte om själva vitrinet i sig är fint, ett fint skåp
förhöjer ju alltihop ;)
Jag var så glad när jag hittade mitt skåp på en loppis för ynka 200:-
Jag hade visserligen ett annat äldre som var precis lika fint, men jag gillade det nya mer och så tänkte jag att mitt gamla skulle passa in bättre hemma hos min vän My.
På tal om My förresten , hon har äntligen startat en liten söt blogg
som ni bara måste gå in och läsa.
Hon bloggar om deras fina hus Stommen,sina hästarna,inredning och annat "my"sigt *fniss*
Mys på Stommen



Åter igen till vitrinskåpet...
Idag har jag fixat till det lite,ändrat och gjort en liten "fotovägg" inuti.
Blev faktiskt väldigt nöjd, och det är ju flora-bilder med några av mina favoritblommor på så det kan ju inte bli bättre!
Här kommer "lite" bilder från vitrinskåpet iallafall ;)


Jag har limmat upp flora-bilder och gamla bibelark med decopagelim.


Blev väldigt nöjd med resultatet =)


Blåsippa,akleja,primula och åkervinda...


Tallrikar får samsas med glaskupor på fot...


Linne-servetter från HM och dessert-glas =)


Sötaste servisen som jag köpte på en loppis för några år sedan för ynka 75:-
har sett samma servis på andra loppisar med då var priset betydligt högre...


Dörren på glänt...


Så söta, men ibland lite opraktiska för jag kommer aldrig på vad jag ska ha i dom...


Sten-paret fick vi när vi förlovade oss för några år sedan.


Mina älskade kristallglas med tennfot som jag fått av mamma och pappa =)


Även konjakskupor med tennfot =)

Ja där ser ni lite hur vi har i vårat vitrinskåp.
Hoppas att allt är bra med er.
Ikväll ska vi på kalas för Roberts kusin har fyllt 30, så då blir det god mat och fika ;)
Kramar ifrån mig

7 kommentarer:

fia sa...

Så vackert skåp och va fint du har giort det. Känner att jag skulle kunna studera detta skåp länge och alla fina saker .
Så kul att komma till en blogg som denna .
Hit kommer jag gärna åter.
kram.

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Så fint skåp! Jag som är ute efter ett vitrinskåp, fast jag ska har mer glasdörrar hade jag tänkt. Man behöver ju göra av alla sina loppisfynd;)))

Kram Susanne

Marie sa...

Jättefint skåp och vad fint det blev med florabilderna inuti.

Kram Marie

Mys på Stommen sa...

Så fiiint så fint !! Du är så påhittig :) Själv får jag tänka länge om det ska bli något och har fullt upp med att komma på vad jag ska ha på min tallrikshylla som Jocke precis satt upp... Du får hjälpa mig med lite idéer på måndag ! Söt du är som skriver om mig... Puss och kram

Anette sa...

Hej!
Ja de va ett jättefint skåp och herre gud så billigt ,vilket fynd.
Så fina saker du har i också.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Zinkhjärtat ♥ sa...

Riktigt fint! Du har många fina saker i ditt skåp:)
Hoppas att 30-års kalaset blev trevligt!
Stor Kram Annelie ♥

Viola sa...

Hallå där, nu har jag varit inne och hälsat på bloggen du skrev om och självklart lämnat ett avtryck...vilket skåp du fått till och jissis så mkt fint du har dukat fram :) ha en skön helg, KRAM