tisdag 15 november 2011

Sakta,sakta smyger den sig på...

Hej allihop!
Ja nu är det inte lång tid kvar...nästa söndag är det 1:a advent!
Tänk vad tiden går fort!
Men nu tycker jag det är så mysigt, jag var ju inte så pyntsugen förra året i och med att vi skulle flytta ut till torpet och allt....
Men i år kan jag pynta för fullt =)
Idag är jag ledig och har varit ute mestadels hela dagen och rört på mig i skogen och i trädgården.
För ca 1/2 år sedan fick jag ju ryggskott och detta har tyvärr börjat smyga sig tillbaka, eller ja smyga och smyga....har haft ont i ca 3 veckor nu....
Så det jag kan göra för att inte få allt för ont är att röra på mig så mycket som möjligt, för det är när jag sitter/står stil för länge som det gör som mest ont =(
Inte roligt alls, känner mig så handikappad när jag inte vågar lyfta knappt nånting för jag är rädd att det bara ska bli värre...
Får nog boka tid hos en kiropraktor som kanske kan knäcka i ordning på det hela ;)
Idag har jag som sagt varit ute och grejat lite trots värken, och det har gått ganska bra.
Jag har förberett lite inför söndag då jag ska ha tjej-julpyssel här ute i ladan med mamma,moster,mormor och svägerskor =)
Ska bli jättemysigt faktiskt, jag brukar ju ha en "familje-tjej-middag" varje år som tradition men nu blev det kombinerad pyssel och mat istället.
Nu gör jag ju inlägget genom datorn och jag har fotat med min kamera istället för mobilen, blir ju betydligt bättre bilder ;)
Och jag kan skriva kommentar under bilder dessutom, vilket jag inte kan annars när jag bloggar genom mobilen....
Har det börjat klia i pyssel-fingrarna på er ännu?
Jag kunde faktiskt inte hålla mig idag så jag har pyntat...lite... *fniss*


Välkommen till en "vinterpyntad" entré =)


Söt krans med lummer...
Vet inte riktigt om det syns så tydligt men våran "utsikt" framför huset speglar sig i fönstret,grannen har en rensat ur och odlar björk och liknande så det är ljust och härligt!


En av husets gamla dörrar pryder får agera som lite vindskydd.
Tyvärr saknas glas så det kanske inte skyddar så mycket, men den är fin =)


Älskar mina ljushus!
Dom kommer att lysa fint när mörkret faller på...


När vi hämtade våran lilla Milo så fick han med sin "bäbis-filt" och detta var ett en liten fårfäll, så den får tjänstgöra i soffan nu till vintern för små kalla katt-tassar...


------------------------------------

Imorn ska nog jag och mamma åka till Ikea och då ska jag passa på att köpa ljus till adventsljusstaken tänkte jag, dom är ju så billiga där och brinner jättefint!
Vi får se, det kan ju bli något mer när vi ändå är där ;)
Hoppas ni att ni allihop har det bra!
Kramar ifrån mig

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Åhh, va fint du har gjort! Jag blir så sugen på att fixa till lite adventsfint jag oxå, men det får nog vänta ett par dagar till. Ett besök på Ikea måste även jag hinna med.
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Frida sa...

Gud så fint du har gjort det!! Hjälpes så duktig du är!!
Du ger mig inspiration och lust till att börja julpynta lite smått nu!!
Mvh Frida

Gilla Yoga sa...

Du är så pysslig! Men akta din rygg och boka en tid pronto innan det blir värre. Det känns trist att jag inte kan få ihop det till på söndag för pyssel men å andra sidan så kanske det inte passar hemma hos mig med mossa och lummel ;-)

Kram Syster Yster

minjan sa...

Åh, vad mysigt du redan fått. Skall börja fixa adventmys nästa vecka här hemma men först skal jag ägna mig åt barnbarnen i helgen.
Längat till söndag och pysslet i er lada.
Kram från moster

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint du har pyntat och vad mysigt med en tjejpysseldag
Kram Agneta