tisdag 5 april 2011

Fika och mys...


Hej allihop!
Oj här öser regnet ner idag...Inget fint vårväder direkt...
fast ändå skönt, hellre regn än snö!!
Idag har jag haft trevlig fika-besök av mormor och moster Mona =)
Alltid roligt när det kommer besök ut hit till lilla torpet.
Jag bjöd på cupcakes som jag hade gjort och så fick jag två jättefina presenter utav dom =)


Choklad-muffins med smörkräm,söta pärlor och björnbär =)


Jättesöt liten bok och två superfina ljuslyktor som mormor har målat med platina-färg =)


Tänk till sommaren då man kan sitta ute och njuta av värmen när man får fikabesök!
Längtar så tills vi kan fixa till på altanen med utemöblerna, funderar på om vi ska hämta dom snart,man kan ju sitta där ute en varm vårdag och ta en fika med filt på sig ;)
Vi har fått en jättefin stor möbelgrupp i vitt trä utav mamma och pappa, den kommer bli så himla fin här ute =)
Hur känner ni andra, längtar ni oxå tills man kan sitta ute och njuta???
Här kommer lite bilder som jag tagit ute nu under de senaste dagarna...


Utanför ladan har jag gjort en liten fika-hörna,där det varmt och skönt när solen ligger på.
Den är i anslutning till växthuset så den kan man sitta där och sticka in handen i växthuset och ta en gurka...


Hylla på väggen med fina saker...


Söta "droppisar" i landet =)
(har många på gång)


Han som bodde här innan har lämnat kvar en hel del lappar på sånt som han satt ner, tur för oss så man vet vad som kommer upp =)
Tänk er sil,potatis och gräddfilsås om några månader *mmmmm*


Söta,rara krokus...


Dom är inte många just nu, men lika söta för det ;)


Jag har planterat viol-penseér i mina balkonglådor =)
Blått är min färg i år på växter har jag bestämt...
Tänkte byta till vita pelargoner sen ihop med lavendel till sommaren.


Avslutar med en bild på Milo-som vanligt ;)
Har är så glad nu när han kan vara ute och springa och utforska...
Han blir så himla trött när han har varit ute i några timmar så igår låg han hela eftermiddagen på sin renfäll och sov...
Idag har han bara varit ute en liten stund,regn är väll inte det roligaste som finns ;)

Igår insåg han att taket var roligt att utforska och där kan
man ju även klättra...(!?)



Hoppas att allt är bra med er!
Kramar ifrån mig =)

2 kommentarer:

minjan sa...

Jättetack för igår. Supergoda och söta cup-cakes.Och såååå fint ni fått. Kul att se det "live". Ni är verkligen riktiga proffs.
Jag skall oxå ut i eftermiddag och plantera panséer och minipåsklil-jor i utekrukorna. Sedan skall jag ut på min långprommenad och se om grodorna har vaknat i vattendiket på Arnäsholmsvägen!!!! Mysigt.
Kram och tack än en gång från mostern

Anonym sa...

Hej Sara! Vad fint du har det! Hoppas en fråga är välkommen oxå; jag letar efter liknande "insynsskydd" som det du har på balkongen på bilden som var m i Allt i hemmet förra sommaren, utan att lyckas hitta ngt liknande. Tacksam för tips! // Åsa