tisdag 15 mars 2011

Våren tittar upp....

Hej allihop!

Åh idag var det härligt väder, sol och härligt...
Lite kallt men ändå skönt när det inte blåste, äntligen är all den hemska extra snön som kom härom dagen borta och man känner att det är dax, dax för vår!! =)
Idag var jag och Milo ute i trädgården och spanade efter vårtecken...eller ja det var väll mest jag, Milo är ju överlycklig varje gång han får gå ut och spana runt så han bryr sig mest om att jaga flygande löv och gå under huset och utforska...

Våran trappa har fått vår =)

"stanna upp & njut..."
(obs! jag tar in planteringen varje kväll)


I landet hittade jag dessa söta små raringar...
Härom dagen innan snön kom så såg jag 4-5 stycken som kommit upp, men nu under några dagar,även om det kom snö,har det kommit upp ännu mer.
Jag vet ju inte riktigt vad det är som kommer upp men skulle tippa på att det är påskliljor och snödroppar, har ni några andra förslag är det väldigt välkommet ;)




Detta vet jag inte vad det är, men gulligt och grönt är det iallafall ;)




Visst är det härligt?! =)
Bjuder er på en sista vårblomma, förra veckan tog jag in forsytia-kvistar,gillar ju egentligen inte den gula färgen, men är det vår så är det ;)



Hoppas att ni har dykt på vårtecken ni oxå.
Kramar ifrån mig =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen HÄRLIGT att våren börjar märkas liiite nu!

Kram
Mamms