fredag 25 februari 2011

Fredagsfint....


Hej hej!
Nu är golvet i köket lagt och ikväll flyttar alla möbler in som ska vara i köket =)
Tanken är ju att vi ska ha tapet och panel, men detta får vänta ca 2 månader för vi känner att vi inte behöver stressa med allt.
Så nu har vi målat alla väggar vita så länge och det blir faktiskt ganska fint det oxå.
Det är ju bara vi som bor här så vi kan ju ta det i våran takt,plus att vi får något fint att se framemot ;)
Det är ju lite jobbigt att bo i renoveringen hela tiden...
Igår fixade jag lite ute i farstun och "pyntade" lite så att det ser mysigare ut.
Eftersom vi har i princip alla saker ute i ladan i kartonger är det som att gå på skattjakt varje gång man ska leta efter någon pryl,lykta eller dyl...
man glömmer lite av vad man har för saker...
Men lådan märkt "fattigmanssilver-aktas" den vill jag ta med mig in varje gång,men den väger en del och jag vågar inte bära för mycket nu p.g.a mitt ryggskott som nu har försvunnit,men jag tar det fortfarande lite lugnt för det vill jag inte ha tillbaka!
Så den får stå kvar där ute ett tag till...men nästa vecka,då är allt färdigt så då får den komma in =)

Här kommer lite bilder här hemifrån...


Farfars gamla väska och mina älskade små söta hus...


Upphängning för lyktor passar även fint som dekoration...


Stora lyktan fick flytta ut till farstun...


Jag kunde bara inte motstå dom här sötnosarna!
Köpta från Ellos för 299:- FYND =)


Fick mycket trevligt lunchsällskap igår utav mamma och linda, som hade med sig dessa ljuvliga tulpanerna =)


ÄLSKAR ljushus! =)
Den söta "skolan" till vänster har jag köpt på jobbet.
Den till höger är köpt på Ullared för 149:-!!! FYND =)

-------------------------------------------------------

Hoppas att ni allihop får en trevlig helg!
Själv ska jag jobba vilket ska bli skoj eftersom jag varit hemma ett tag nu med mitt ryggskott, nu har det kommit in massa nytt fint på jobbet,så imorn blir det till att frossa ;)
Om jag inte åker in en sväng idag och fikar med tjejerna förstås...


En livsnjutare...


Helgkramar ifrån mig och Milo =)

7 kommentarer:

Drömmar och Verklighet sa...

Jag vet precis vad du menar. Det är helt fantastiskt roligt att renovera. Men det är riktigt jobbigt att bo i ett rörigt hem hela tiden :( Ni gör helt rätt i att vänta med resten och bara stanna upp och njuta ett tag :) Det ser otroligt fint ut.

Hoppas du får en trevlig helg! Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan tro att du och kissen trivs i torpet, så fint allt ser ut. Och det ser ut och ligga så fint också, härligt och ha naturen in på knuten. Jättesöta ljushus också.
Var rädd om ryggen och ha en bra helg.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så fint ni fixar Sara. Kan tro att ni och Milo trivs.
Kram Agneta

Nilla Q sa...

Lika roligt varje gång att se bilderna på hur det förändras. Ser så himla mysigt ut!!

kram Pernilla

Maria sa...

Måste ju avge ett litet fotavtryck när jag halkade in på din fina blogg. Så mycket trevligt och mysigt du visar. Var också inne på din fotoblogg, så jättefina foton :) Hälsa gärna på mig om du har vägarna förbi Marias Hörna. Ha en riktigt go dag från Maria

minjan sa...

Oh, vad mysigt ni fått det.:) Jag längtar till att komma till er och se skilnaden.
Kram från Halla

Nilla Q sa...

Så du äter inte semlor - då gäller det verkligen att du tar igen det med många våfflor istället!;-)

Måste bara säga att kylen du visade från Gorenje såg helt underbart ut. Tycker de gör så snygga saker (vår ugn är därifrån) Vi köpte alla vitvaror från tretti.se när vi renoverade köket, och det var väldigt smidigt.

Lycka till!

Kram Pernilla