torsdag 2 september 2010

Höstpyssel....


Hej svejs!

Ibland kommer det dagar, dagar som denna som man tyvärr tycker att allt är lite extra jobbigt och man inte riktigt känner för någonting alls...
Och tyvärr går ju humöret ut över den man lever med,...stackars Robert...
Men så tänkte jag att nej nu ska jag sitta för mig själv och komma över alla jobbiga tankar...
Så jag satte mig ner på det lilla "kontoret" och började bläddra i gamla inredningstidningar...
och då kom jag på den briljanta idé som jag idag vill dela med mig till er....

Jag klippte ur allt i tidningarna som jag tyckte var fint,sånt som gjorde mig glad,viktigt att veta,saker som jag vill ha i vårat framtida hus, mysiga recept och dyl.
Detta tänkte jag att jag skulle klistra in i en stor bok som jag ska ta fram när jag dels är på lite dåligt humör eller när jag väl får vårat hus för ideér =)
Ofta glömmer man ju av när man sett något fint i någon tidning typ som "åh så skulle jag vilja ha" eller "såna fönster är så fina"....
Tänkte döpa boken till "Mina Skatter"...


Här sitter jag och pysslar =)


Böcker i mängder...


Och ja givetvis var ju lilla fisen med och hjälpte till...

Igår städade vi i hela lägenheten...
Det är så skönt när allt är rent och fräscht och det inte står saker i vägen.
Och nu när man verkligen känner att det är höst ute är det så härligt att släppa in de kalla höstvindarna i ett nystädat hem! =)


Jag satte en stor fin plättar i luften på bordet, men det var "någon" som tyckte att den var lite extra fin och rolig att busa med....
Så nu får det bli något annat där istället...


Lilla "kontoret"


Sovrummet...


Min nya fina vitrinskåp :)



Hoppas ni alla har en bra start på hösten!
Kramar ifrån mig

7 kommentarer:

bakom berget sa...

Va fint du har det och vilken bra idè med den där boken. Det ska jag ta efter.
Ha en fin helg! Kram Åsa.

Jörgen sa...

Snygg kotorsstol :-)

Åsa sa...

Hej!
Så fint det verkar vara hos dej. Gillar det lilla kontoret som påminner mej om mitt lilla syrum jag hade i en lägenhet.

Kram Åsa

minjan sa...

Nystädat är alltid som en dröm.
Jag har också en pärm med vackra motiv, pyssel och drömmar....... Jag blir verkligen lycklig och varm i hjärtat av att titta i den.
kram från moster

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint och fräscht.
KRAM

Engelska Villan sa...

Hej Sara!
Så fint ni har det i eran lägenhet!!!! Verkligen mysigt. Jag gillar burspråket vid matplatsen.
Hoppas du känner dig piggare nu.
Många kramar Anna

Karin sa...

Hej Sara! Vilket fint vitrinskåp, vart kommer det ifrån? *kram Karin J*