söndag 4 april 2010

Påskhelg...



Hej allihop!
Har varit lite dålig på att uppdatera bloggen men jag har jobbat så himla mycket nu under påsken ;)
Många som ska handla blommor till påsken ;)
I detta inlägget tänkte jag visa hur fint mamma & pappa bor, om jag saknar lite inspiration i inredningsfronten kan jag åka hit och gå runt och njuta av alla fina saker =)
Och framför allt lugnet ute på landet, höra fågelkvittret och bara njuta i vårsolen *härligt*
Visst är det mysigt inne i "stan" oxå men man kanske tröttnar snabbare på all trafik som hörs...

Titta och njut av fina bilder som jag tagit ;)


Fina hyllan på lilla toaletten

Ugglan Hedvig sitter och spanar i vardagsrummet

Gamla kryddhyllan i köket med diverse baktillbehör

Gjutjärnsspisen värmer härligt på vintern och den är ju väldigt fin att se på

Även mamma pyntar på sina nattduksbord -lägg märkte till den fina ängeln ;)

Nalleskåpet =)

Fina kuddar som man får låna om man är snäll ;)

Avlastningsbord/ögongodis i tv-rummet


Fint pyntat i hallen-lägg märkte till den fina handarbetet i tråd ;)

Härligt stileben på matsalsbordet

Äldsta bibeln är från 1722 -inga sidor urrivna här inte ;)

Nyinköpt gammal kassabok från Spetsfabriken i Gingri





Hoppas att detta inlägget har gett lite inspiration och tack lilla mamma för jag fått fota hemma hos er =)


Kramar på er!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad roligt att få se bilder från ditt förädrahem, vad fiint de har det, syns att din mamma har bra smak;)
Hon har ingen egen inredningsblogg förresten?? Den hade nog fått många läsare;)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Gilla Yoga sa...

Vilka fina bilder du har fotat! Ja, mamma och pappa har mycket fint hemma hos sig. Även om allt inte riktigt är min stil =) Men det vet ni ju redan.

Love!!!

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Ohhh så fina bilder från ditt föräldrarhem. Ser en massa vill ha saker överallt :-) En såndär kryddhylla med glasfack skulle jag gärna vilja ha i mitt kök, de är så charmiga. Och den jättetjocka kassaboken, sååå fin. Ha en fin dag. Kram Paula

MiaMaria sa...

Hejsan!

Det var en massa fina bilder du visar oss många fina detaljer....

Ha nu en skön vecka!
MiaMara

Nettan sa...

åååå...vilket härligt hem! lantligt o trivsamt. Förstår att du trivs.

http://bettansblygablogg.blogspot.com/

Ha det gott!