tisdag 27 april 2010

Kärlek till blommor....





Idag har jag köpt mig min första och som förhoppningsvis kommer att bli min enorma Magnolia-buske vid mitt framtida torp... =)
Helt ljuvlig och att det var blommor redan på den var ju ännu bättre.
Men jag ska inte ha den hemma på balkongen utan jag har valt att ha den ute hos mamma och pappa så man kan skåda den när man kommer hem till dom ;)

Där ute får den stå tills jag en dag köper ett hus, så jag kan plantera ner den i marken.
Vi kommer att ta in den under vintern och förvara den så att den klarar av kylan....
Åhhh blommorna är ju såå vackra!!
Om allt går som jag vill så sa jag ha dessa vackra blommor från min buske i min brudbukett om några år- så fiiint!! =)


Titta och njut!



Så fiiin!!


Denna sorten som jag köpte är härdig till zon 4...



Sötare planteringshjälp får man leta efter
- Lilla Humla hjälper till med mosters nya buske =)






Fina knoppar som förhoppningsvis slår ut ;)




Magnoliakramar ifrån mig!

10 kommentarer:

bakom berget sa...

Jättevacker! Jag har aldrig vågat prova, men grannan har ett jätteexemplar. Så nog borde man väl kunna..Huvudsaken är väl att dom får stå i skyddat läge.
Trevlig kväll! Åsa.

Vita Falkens Lantliv sa...

Finns nog inget vackrare än Magnolia i blom:) Synd att dom inte blommar betydligt längre bara. Lycka till med din:) Kram Susanne

Boviksmarinan sa...

Hej igen...
Gå in på min blogg, du har en award att hämta!!//Kramis

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken vacker magnolia!

Grattis till Linda som vann och tack för tävlingen:)

Kraam Jenny

Kari sa...

Jeg kjøpte meg også et Magnoliatre for noen dager siden. Har tenkt å plante den ute og ikke ha den i krukke. Du skriver at du skal ta den inn om vintern, så nå ble jeg litt usikker... Vil den ikke tåle å stå ute om vinteren?

Fint om du svarer her, da jeg ikke har egen blogg.

Kari :-)

Sara sa...

Till Kari-
Eftersom jag ska ha den planterad i en kruka så länge så väljer jag att ha den inne i ett växthus som är bara några plusgrader på vintern för annars är risken stor att jorden fryser och att växten dör...
Ska testa detta, men jag igentligen vill den nog stå ute ;)
Men det blir ett litet försök iallfall.

Ha det så bra!

Jenny sa...

Hej igen Sara!
Men du vann jag tröstpriset, det missade ju jag, hihi! (var inne hos Linda och såg att hon vunnit pajformen, tänkte inte på att scrolla ner o kolla;))

Tusen tack, jättesöta handdukar! Jag som tänkt köpa några nya till köket, det behöver jag ju inte nu:)

Mailar dig min adress senare,

Stor kram!
Jenny

Jörgen sa...

Ja med en Humla som planeringshjälp kan inget gå fel.

Huset vid ån sa...

Åhhhhh, Jag älskar också blommor som du vet...Fniss! Och magnolian är verkligen en favorit hos mig, har också funderat lite på en sån...Och nu blev jag jättepeppad när jag såg din vackra. Ha en bra dag vännen! Kramis Therese

Anonym sa...

Hej! Jag har skickat ett mail till dig angående en liten notis om din härliga blogg i Allt i Hemmet.

Mvh
Emelie Åberg
Allt i Hemmet, Bonnier Tidskrifter
emelie.aberg@aih.bonnier.se