torsdag 7 januari 2010

Nu är julen borta...





Nu är verkligen julen borta...ganska skönt tycker jag.
Det är lika mysigt att plocka fram julen som det är skönt att ta bort den varje år.
Nu återstår det bara att finna en plats nere i det stökiga förrådet som man kan ställa julsakerna...
Nu har äntligen mina krokus börjat att slå ut här hemma-härligt!


Vita härliga små söta ;) Robert har fått några på sitt nattduksbord så han kan få vakna till lite vår.


En liten rosa primula har fått flytta in här hemma-så söt!


Stackars min julros som är under all snö,balkongen har verkligen bytt skepnad nu över några dar ;)


Julstjärnorna i kökfönstret har bytts ut till ljuvliga rosa rosor


Har aldrig haft julstjärnor innan-men nästa jul ska jag inte köpa röda iallafall-dom är ju omöjliga att ta död på....*stor suck* Jag har ju inte hjärta att slänga dom. Dom är finare nu än när jag köpte dom...



Jag hade tänkt bege mig ut i den soliga snöskogen på en ridtur idag, men har åkt på en rejäll förkylning som bara har kommit under en natt, så lilla Sindri får stå ute i hagen och sola sig idag istället.
Helt underbart att få låna en häst när man vill och bara ta sig en tur i skogen,finns det något mer avkopplande?


Snuviga vinterkramar ifrån mig ;)

2 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Mysig blogg du har!!
Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!! Då hittade jag ju hit till dig!!
Kram Kram Malin

Gilla Yoga sa...

Hej sötnos!

Hoppas att du snart känner dig bättre så du kan ta dig ut med din havremoppe.
Jag är så sugen på ännu mer vårblommor men jag får nog hålla i slantarna och njuta av de vanliga krukväxterna ett tag till...

Kram Sis