onsdag 30 september 2009

Tjejmiddag och butikens nya blogg...

Hej allihop!

Nu är verkligen hösten om inte annat
vintern på väg-i natt var det -3 grader!

Fy...fast det är ganska mysigt ändå,jag längtar faktiskt
lite gran till
vintern och julen nu.
Vi har börjat få in alla nyheter i butiken nu och man blir ju inte direkt mindre sugen på att börja pyssla och göra fint hemma ;)

I fredags hade jag tjej-middag här hemma,otroligt mysigt!
Tyvärr kunde inte Syster yster komma, men mamma,mormor,moster och min svägerska kom och vi åt god mat och hade trevligt.

Jag fick två helt underbara presenter för att jag var värdinna för kvällen!
En jättestor fin glasklocka med mysiga spetsband.
Och ett otroligt vackert halsband som min moster har gjort själv.
Tack tack tack tack!!!


Till förätt blev det krämig kräftsoppa som serverades med valnötsbröd.



Som huvudrätt blev det pilgrimsmusslor med palsternackspuré och champagne- & gräddsås.


Till efterrätt blev det kladdkaka med cashewnötter.


Man kan minst sagt säga att kvällen blev lyckad!
Detta är verkligen en grej som kommer att bli av igen,det är så roligt att ha gäster hemma tycker jag, att duka och göra fint och bjuda på god mat.

----------------------------------------
Just nu händer det mycket på jobbet, vi bygger ut,skyltar om och det kommer in nya varor varje dag.
Otroligt kul!
Har idag startat en blogg till butiken så att kunderna och alla som är intresserade av det vi gör kan gå in och läsa om vad som händer i butiken och få inspiration helt enkelt!
Sidan är ju under uppbyggnad men gå gärna in och kolla =)
Blomsterdesign


Höstkramar till er ifrån mig!

3 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Synd som fasen att jag inte kunde vara med. Men jag väntar med spänning på nästa tillfälle.

Kram Syster Yster

PS. Nu ska jag spana in er nya blogg.

Anonym sa...

Tack för en jättemysig kväll. Maten du hade gjort var "superduper"!

Jättesnyggt!!! Ni är så otroligt duktiga i er butik på alla sätt.
Ps. en liten annons om alla nyheter skulle sitta perfekt...:-)

Kramkram från mammsen

minjan sa...

Tack än en gång för en helmysig kväll med underbart god mat och gott vin. Är fortfarande helt hänförd av ert ljuvliga hem.
Kram från moster